خرید جوجه شترمرغ در مشهد

شتر مرغ جزء پرندگان بومی آفریقا می باشد. شتر مرغ رتبه اول بزرگترین پرنده و بزرگترین تخم را از آن خود کرده است. این حیوان جالب به خاطر تحمل زیاد در برابر کم آبی و هوای نامناسب مانند شتر، و بح خاطر شکل و ظاهر و نوع خوراک شبیه پرندها، به شتر مرغ شهرت یافته است.

مشهد یکی از شهر های پرورش شترمرغ می باشد و سالانه درآمد خوبی از این راه بدست می آورد. در ادامه به چگونگی خرید جوجه شترمرغ مشهد می پردازیم.

خرید ارزان جوجه شترمرغ مشهد

مشخصات بهترین جوجه شترمرغ مشهد

مشخصات بهترین جوجه شترمرغ مشهد مشخصات شترمرغ، دارای دم سفید،  پر بال و سینه سیاه،چشمان ریز و نافذ، این پرنده سالانه بیش از 70 تخم می گذارد شترمرغ  دو و نیم متر قد دارد. شترمرغ بالغ بیش از 100کیلو وزن دارد و ۱۵ دقیقه یک نفس می تواند با سرعتی معادل 70کیلو متر در ساعت  فرار کند و این نشان می دهد شترمرغ قلب سالم و قوی تری نسبت به دیگر حیوانات دارد.

انواع نژادهای شترمرغ عبارتند از: شتر مرغ سومالی، استرالیایی، عربی، ایرانی. ولی شترمرغ اصالتاً آفریقای جنوبی است و در آنجا به شکل انبوهی تولید و به فروش می رسد. ویژگی های یک شترمرغ بالغ از قبیل:

  • دارای سالم ترین گوشت می باشد
  • تولید چرم قوی و نازک تر ولی با مقاومت آن از چرم گاو بیشتر است
  • شترمرغ پنج برابر بیشتر از گاو  در سال گوشت تولید می کند
  • پر این پرنده بسیار مرغوب و برای صنعت مناسب است
  • بعضی از اندامهای این پرنده نیز در کار پزشکی مورد استفاده قرار می می گیرد.

مدت زیادی نیست که عده ای به پرورش جوجه شترمرغ پرداخته اند متوسط استفاده از گوشت و پوست شتر مرغ بین 10تا 12 ماه می باشد. خاصیت گوشت شترمرغ بسیار زیاد می باشد جریی گوشت شتر مرغ از ماهی نیز کمتر است. از فواید تخم شتر مرغ می توان به میزان کلسیم، آهن، فسفر، اسید فولیک اشاره کرد که برای خانم های باردار و کودکان در حال رشد یک غذای اصلی به شمار می رود. روی داخل تخم دو برابر گوشت شتر مرغ است.

تولید کنندگان جوجه شترمرغ مشهد

تولید کنندگان جوجه شترمرغ مشهد

کار پرورش شترمرغ گرچه با سختی فراوانی مواجه می باشد اما اگر با علاقه وارد این حرفه شوید کاری بسیار لذت بخش و سود ده می باشد .
مدیریت صحیح در امرپرورش شترمرغ بسیار مهم و حیاتی می باشد . شروع اینکار بدون برنامه ریزی صحیح و داشتن سرمایه لازم حتما با شکست مواجه می شود.
کار پرورش شترمرغ را می توان به روشهای مختلفی با توجه شرایط خود از نظر مالی و همچنین ملک و محیط پرورش  آغاز کرد.
تولید کنندگان جوجه شترمرغ در مشهد بسیار زیاد هستند که هرکدام به یکی از روشهای زبر جوجه شترمرغ تولید می کنند.

خرید تخم شترمرغ نطفه دار

یکی از راه های شروع به کار پرورش شترمرغ خرید تخم شترمرغ نطفه دار از مزارع مولد مطمئن و قابل اعتماد می باشد .
البته باید مراقب افراد سود جو و کلاهبردار باشید  که با تبلیغات زیاد و چرب زبانی تخم های بی نطفه با قیمت زیر 20 هزار تومان را  به جای تخمهای نطف دار و با قیمتهایی کمتر ازتخم های نطفه دار و سالم به فروش می رسانند.
با یک جستجوی ساده تبلیغات فروش تخم شترمرغ را می بینید که با قیمتهای بسیار جذاب به نمایش گذاشته اند  و افراد تازه وارد و بی اطلاع فقط به خاطر قیمتهای مناسب  گول این افرادرا خورده و پس ازخرید و گداشتن  تخم های به اصطلاح نطفه دار داخل دستگاه (پس از 15 روز با کندل کردن نطفه داری تخم ها مشخص می شود) متوجه اشتباه خود می شوند که دیگر پشیمانی سودی ندارد.

[box type=”info” align=”” class=”” width=””]اگر خرید تخم نطفه دار از مزارع قابل اطمینان تهیه شود و سیستم جوجه کشی خوبی مهیا شود با سرمایه مناسبی می توان شروع به کار پرورش شترمرغ نمود.[/box]

خرید جوجه شترمرغ  یک روزه یا هچری

گزینه بعدی برای شروع به کار پرورش شترمرغ ، خرید جوجه شترمرغ یک روزه یا هچری می باشد . البته باید در نظر باشد که این دو روش مخصو افراد باتجربه می باشد چرا که بسیار حساس می باشد و اگر شرایط و تجربه لازم مهیا نباشد احتمال شکست در آن بسیار زیاد می باشد.
البته داشتن یک کارشناس باتجربه می تواند این مشکل را تا حد زیادی حل کند.
داشتن شرایط محیطی مناسب ازنظر دمایی و رعایت کامل مسائل بهداشتی و استفاده از نظرات کارشناس مجرب از ملزومات می باشد.

در هنگام خرید جوجه شترمرغ ،حتما جوجه های سالم وسرحال را انتخاب کنید البته اگر تجربه و شناخت کافی از جوجه شترمرغ ندارید از وجود افراد اگاه و کارشناس بهرمند شوید.

خرید جوجه شترمرغ یک ماهه

بهترین گزینه برای افراد مبتدی و تازه کار خرید جوجه شترمرغ  یک ماهه می باشدوزیرا ریسک تلفات آن به حداقل رسیده است و واکسنهای لازم را دریافت نموده اند و در مقابل بیماریها مقاوم گشته اند.
با ایجاد شرایط مناسب از نظر بهداشتی و مراقبت بیشتر با تهیه جوجه یک ماعع سالم و خوب می توان سود خوبی بدست آورد .
جوجه شترمرغ یک ماهه باید وزنی درحرود 3/5 تا 4 کیلو گرم داشته باشد پاها سالم وقوی ، پرها براق و مرتب ، کنجکاو و پر تحرک باشند. از خرید جوجه های دارای پاهای کج و دارای انحراف و گوشگیر و کسل خودداری کنید.

[box type=”shadow” align=”” class=”” width=””]خرید جوجه شترمرغ دو ماهه و بیشتر اگرچه دارای کمترین ریسک تلفات می باشند ولی به جهت گرانتر بودن قیمت آنها ، سود زیادی برای خریدار نخواهد داشت[/box]

خرید جوجه شترمرغ دو ماهه

خرید جوجه شترمرغ دوماهه و بالاتر اگر چه ریسک تلفات بسیار پایینی دارد و ی به خاطر اینکه با قیمت بالاتری خریداری می شوند معمولا سود چندانی برای پرورش دهننده نهایی نخواهد داشت بنابراین جهت برخورداری از سود بالاتر بهتر است همان جوحعه یک ماهه خریداری شود و در عوض با مراقبت بیشتر و رعایت مسائل بهداشتی می توان تلفات و مرگ و.میر جوجه های شترمرغ را به حد اقل رساند و از سود خوبی بهرهمند شد.

در هنگام خرید جوجه شترمرغ دو ماهه باید اسلامت جوجه مطمئن شوید و دقت داشته باشید که وزن و سن جوجه مطابقت داشته باشد . در این سن وزن جوجه شترمرع باید بین 12 تا 18 کیلو گرم باشدگیرند. البته گاها با تغذیه بهتر وزن بیشتری هم می.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *