قیمت شترمرغ مولدقیمت شترمرغ مولد

قیمت شترمرغ مولد براساس تعداد تخمی که در سال میگذارد و میزان نطفه داری جنس نر  مشخص می شود یک شترمرغ مولد ماده با کیفیت  حداقل سالی 70 تخم می گارد . گاها تا 110 تخم در سال هم گزارش شده است .
شترمرغ ماده از حدود دو سالگی به بعد وارد غاز تولید می شود البته در سال اول تعداد اندکی در خد 20 ال30 می گذارد وبه تدریج در سالهای بعد بیشتر وبیشتر می شود .شترمرغ نر در سه سالگی به بلوغ می رسد .

خوراک شترمرغ در  مرحله تولید که 7 الی 8 ماه از سال طول می کشد باید بسیار مغذی و متناسب با میزان تولید باید باشد که براثر تولید زیاد دچار کمبود مواد معدنی نشود وبرعکس در مرحله استراحت که دوره نگهداری نیز نامیده می شود باد جیره غذایی به تناسب  نیاز پرنده آماده شود اگر در این دوره جیره قوی مصرف شود پرنده دچار چاقی شده که باعث افت تولید  می شود.

جایگاه شترمرغ مولدقیمت شترمرغ مولد

برای پرورش شترمرغ مولد باید فضای مناسب و کافی در نظر گرفت . شترمرغ مولد معمولا بصورت خانواده نگهداری می شود و نگهداری شترمرع مولد به صورت گله ای و دسته جمعی اصلا  منطقی و اقتصادی نمی باشد .
ترکیب خانواده شترمرغ به صورت زیر می باشد:

  • نسبت یک به یک : که در آن یک شترمرغ نر در کنار یک شترمرغ ماده قرار می گیرد .
  • نسبت 2 به 1   : دو قطعه شترمرغ ماده در کنار یک شترمرغ نر .
  • نسبت 3 به 2  :3 قطعه شترمرغ ماده در کنار دو قطعه شترمرغ ماده.
  • دست جمعی و گله ای : که تعداد زیادی شترمرغ ماده در کنار تعدادی شترمرغ ماده قرار دارتد.

البته بهترین و اقتصادی ترین نوع ترکیب  2 به یک میباشد چرا که در این حالت هم تخمگذاری  ماده تحت کنترل هست و هم نطفه داری خروس به راحتی چک می شود و از جنگ و نزاع بین شترمرغ های نر خبری نیست.

خرید شترمرغ مولدخرید شتر مرغ مولد

همانطور که در بالا گفته شد شترمرغ در حدود سه الی چهار ماه در دوره استراحت یا نگهداری قراردارند .
فصل استراحت بهترین زمان برای خرید و فروش مولد ،حذف شترمرغ های مشکل دار و کم تولید و جابجایی  آنها در داخل و یا خارج فارم می باشد.
خرید شترمرغ مولد باید از مزارع مطمئن و معتبر خریداری شود.شترمرغ مولد باید از روی آمار و .اطلاعات ثبت شده شناسایی شود و پس از اطمینان از درست و صحت اطلاعات نسب به خرید اقدام نمایید .

بهترین راه  جهت یک خرید مطمئن استفاده از راهنمایی مشاوران حبره در زمینه شترمرغ می باشد. با وجود یک کارشناس با تجربه در کنار خود در زمان خرید شترمرغ مولد خیالتان آسوده خواهد بود.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *